Tom Odell - Another Love 中文歌詞翻譯

普通版


微電影版


Remix版(歌詞不同)
-
在這三版 Another Love 中
微電影版似乎最能夠吸引我
當然普通版的MV 也是不錯的
而Remix版則是最長的,但刪減了中間的一小部份
-
最初我是在Remix 中發現這首歌
而整個感覺就像是陷入了兩難的狀態中
主角既無法忘記過去又不能捨棄現在
十分明顯的是一個軟弱的狀態
但有趣的是在聽過完整(普通)版後
發現了原來一段"if somebody hurt you, i wanna ...."之後
整首歌卻變成了"在悲傷中採掙扎"
-
I wanna take you somewhere so you know I care
我想帶你去某處 讓你知道我在乎你
But it's so cold and I don't know where
但天氣太冷 而且我不知可以往哪去
I brought you daffodils in a pretty string
所以我買了一圈水仙花
But they won't flower like they did last spring
但再不會如上個春季開得一樣燦爛


And I wanna kiss you, make you feel alright
而且我想親吻你 讓你知道一切還好
I'm just so tired to share my nights
我只是累了去分享我的晚上
I wanna cry and I wanna love
我想哭 亦想去愛
But all my tears have been used up
但我的淚已經耗盡


On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)
On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)
On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)


And if somebody hurts you, I wanna fight
如果有人想要傷害你 我會為你而戰
But my hands been broken, one too many times
但我的手已傷過千萬次
So I'll use my voice, I'll be so fucking rude
所以我會用我的聲線 粗暴的咆哮
Words they always win, but I know I'll lose
言語不會輸 但我知我依然失去你

And I'd sing a song, that'd be just ours
我會唱一首歌 一首屬於我們的歌
But I sang 'em all to another heart
但我的歌聲 早已獻給另一個心(人)
And I wanna cry I wanna learn to love
我想哭  想學會再去愛
But all my tears have been used up
但我的淚已經耗盡

On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)
On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)
On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)


I wanna sing a song, that'd be just ours
我想為你唱一曲 屬於我們的一曲
But I sang 'em all to another heart
但我的歌聲 早已獻給另一個心(人)
And I wanna cry, I wanna fall in love
我想哭 想要愛上你
But all my tears have been used up
但我的淚已經耗盡


On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)
On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)
On another love, another love
在另一段感情 另一段愛
All my tears have been used up
我的淚已經哭盡(眼睛再也流不出淚)



現場版(UK)